Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (95)

Odisee (61)

UCLL (60)

VIVES (54)

Thomas More Kempen (39)

KBR (38)

KDG (34)

AP (31)

DocAtlas (22)

Thomas More Mechelen (20)

More...

Resource type

book (112)

digital (4)

object (4)


Language

Dutch (102)

Undetermined (10)

English (3)

French (1)


Year
From To Submit

2022 (116)

Listing 1 - 10 of 116 << page
of 12
>>
Sort by

Book
Een klein gebaar : rituelen in het leven van kinderen
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789464451245 Year: 2022 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met Een klein gebaar onderzoek je gebaren met jonge kinderen en geef je ze een betekenis. Je leerlingen leren ook ontdekken hoe deze gebaren in de wereld betekenis krijgen, in de actualiteit en in de grote tradities. Een klein gebaar bestaat uit een reeks van kaarten per graad. Op de kaarten staan ongeveer 30 gebaren afgebeeld die de kinderen kunnen verkennen en inoefenen. Aan de kaartenreeks zijn ook impulsen gekoppeld voor in de klas. De kaarten kunnen flexibel worden gebruikt, individueel of in groep. Ze kunnen deel uitmaken van een rituelenkoffer in de klas en ondersteuning geven als kinderen zelf een ritueel willen maken of een bestaand ritueel beter willen leren begrijpen. Er zijn twee centrale fases in het project: een inzichtsfase en een handelingsfase. Aan ieder gebaar is er ook een impuls gekoppeld die toont hoe het gebaar betekenis krijgt in de wereld. Zo kan er in twee bewegingen gewerkt worden met de kaarten en de impulsen: van binnen naar buiten en vanuit een impuls uit de wereld naar de eigen ervaringen en belevingen toe bij ieder kind.


Book
Erken de ongelijkheid : de kracht van diversiteit in onderwijsteams.
Authors: ---
ISBN: 9789493209473 Year: 2022 Publisher: ['s-Gravenhage] : Pica Onderwijsmanagement,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bundel met 8 essays over het thema van diversiteit van schoolteams in het basisonderwijs en een pleidooi voor het (beter) benutten van de uiteenlopende vaardigheden van leerkrachten.


Book
Word Games and Puzzles Movers : student's book
Authors: ---
ISBN: 9781399204354 Year: 2022 Publisher: Newbury Express Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
My phonics : the alphabet 1 : pupil's book
Authors: ---
ISBN: 9781471545450 Year: 2022 Publisher: Newbury Express Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
I wonder 4 : pupil's book
Authors: ---
ISBN: 9781471570469 Year: 2022 Publisher: Newbury Express Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wouw 6: handleiding : thema 1: hoe word je een historische figuur?
Authors: --- ---
ISBN: 9789048642045 Year: 2022 Publisher: Brugge : Die Keure,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bevat volgende 9 thema's: 1. Hoe word je een historische figuur? - 2. Pak je koffers! - 3. Het gouden ei - 4. Digiwijs - 5. Mister Greeny - 6. Niet vergeten! - 7. De wereldweerman - 8. De wereld rond - 9. Trots op mezelf! Extra didactisch materiaal van deze leermethode kan je aanvragen via de balie van je bib!


Book
Praktische didactiek voor geïntegreerd zaakvakonderwijs
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789046908006 Year: 2022 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer basisscholen werken met geïntegreerde lesmethoden, waarbij de samenhang tussen de afzonderlijke vakken in relatie tot een onderwijsthema centraal staat. Het combineren van de vakken aardrijkskunde, geschiedenis, natuur & techniek, taal en rekenen kan unieke en belangrijke invalshoeken bieden voor onderwerpen die op de basisschool worden behandeld. Door deze vakgebieden met elkaar te verbinden leren leerlingen om ontwikkelingen in de wereld beter te begrijpen en in een bredere context te plaatsen. Praktische didactiek voor geïntegreerd zaakvakonderwijs is het eerste boek dat (toekomstige) leerkrachten in het basisonderwijs helpt om een eigen visie te vormen op geïntegreerd zaakvakonderwijs en om zelf geïntegreerde lessen te ontwerpen. Het boek bestaat uit vier delen. Deel A behandelt opvattingen van onderwijsdenkers over de voor- en nadelen van geïntegreerd zaakvakonderwijs, terwijl in deel B de didactiek van de afzonderlijke zaakvakken en de integratie van taal en rekenen centraal staan. In deel C schetsen de auteurs verschillende praktische manieren om geïntegreerde lessen en projecten vorm te geven. Deel D bevat praktische aanwijzingen en punten ter overweging voor leerkrachten die kiezen voor geïntegreerd zaakvakonderwijs. Dit boek is geschreven voor pabostudenten en voor leerkrachten in het basisonderwijs.


Book
Allergisch voor moeten : het handboek voor beelddenkende jongeren
Authors: ---
ISBN: 9789492595461 Year: 2022 Publisher: Gieten Booklight

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beelddenkende jongeren leren anders. Ze worden allergisch voor moeten, omdat ze zich steeds moeten aanpassen. In dit boek leren ze zichzelf beter kennen. Dan wordt leren geen 'moeten' maar 'willen'.Vind jij ook dat je op school altijd zoveel moet en dat het altijd moet zoals de docent het uitlegt? En wil jouw hoofd eerst weten waarom en hoe je iets moet doen, voor je kunt beginnen? Dan kan het zijn dat jij een beelddenker bent en anders leert dan ze op school lesgeven. Dat past niet. Dát maakt jou allergisch voor moeten. Zeker wanneer je als beelddenker ook nog een neurodiversiteit hebt zoals ADHD, Autisme, hoogbegaafdheid, hooggevoeligheid, dyslexie of dyscalculie wordt het leren een lastige bezigheid, terwijl je toch elke dag naar school moet. In dit boek leg ik je precies uit hoe beelddenken en al die andere neurodiversiteiten je hersenen anders laten werken. Ontdek hoe je daar op school en thuis mee om kunt gaan én kunt laten zien wat jij in je mars hebt! In dit boek leer je jezelf kennen waardoor jij vanzelf meer zelfvertrouwen krijgt. Gewoon door erachter te komen hoe jouw specifieke brein werkt en wat er in jouw gereedschapskist zit om te leren. Want als je je steeds moet aanpassen wordt je vanzelf iemand anders. Dit boek geeft je je eigenheid terug. Je zal je hele leven blijven leren als beelddenker, dus kun je maar beter weten hoe je dat zo makkelijk mogelijk voor elkaar krijgt. Op jouw manier. Guus (14): "Ik vind het een erg leuk boek om te lezen, je leert wat je zelf bent, wat beelddenken is en dat wist ik eerst niet. Ik vind het fijn dat ik erachter kom hoe mijn hoofd werkt. Het is een leuk boek om te lezen. Het is wel erg veel, maar dat vind ik niet erg. Het gaat namelijk over mijzelf." In 2012 begon ik, Natasja Esmeijer, met mijn praktijk Beeldig Brein, omdat ik erachter kwam dat veel kinderen, ondanks dat ze slim genoeg zijn, vastlopen op school. Inmiddels heb ik tientallen kinderen, jongeren en zelfs volwassenen laten zien dat ze prima kunnen leren, alleen anders dan dat er op school lesgegeven wordt. Vind je lezen niet fijn? Het hele boek is ingesproken en te beluisteren via de QR-code voorin het boek. Veel luisterplezier!


Book
Spelend leren en ontdekken : handboek drama voor het basisonderwijs
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789046907993 Year: 2022 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Drama sluit aan bij de natuurlijke drang van kinderen tot spelen en leren. Het stimuleert de creativiteit, fantasie, verbeelding en bewegingsdrang die leerlingen van nature hebben. Het handboek Spelend leren en ontdekken helpt (toekomstige) leerkrachten om drama op een praktische manier toe te passen in het basisonderwijs.Net als de vorige druk, is deze herziene uitgave gebaseerd op de kerndoelen kunstzinnige oriëntatie. De herziene druk sluit bovendien aan bij de actuele algemene bekwaamheidseisen voor leraar primair onderwijs uit 2017: vakinhoudelijk, vakdidactisch en pedagogisch bekwaam. Aan de hand van deze bekwaamheidseisen kunnen de studenten aan de slag met hun ontwikkeling voor het vak drama. Ook sluit het handboek aan bij de actuele herziene kennisbasis drama uit 2018. Het MVB-model uit de kennisbasis is geconcretiseerd voor het vak drama. De student kan er direct mee aan de slag. Dit handboek geeft inzicht in drama als doel en drama in samenhang met andere leergebieden.In deel 1 staat de theorie centraal over onderwerpen als spelen en leren, ontwikkeling van creativiteit en aansluiting op 21e-eeuwse vaardigheden. Er is aandacht voor taalontwikkeling, sociale ontwikkeling en moreel redeneren. In de lessen werk je impliciet en expliciet aan talige, morele en sociale ontwikkeling. Impliciet door de gekozen onderwerpen en dramatische werkvormen, expliciet door de reflectie op de spelervaringen.Deel 2 is praktisch van opzet en bevat tal van praktijkvoorbeelden en good practices en een rijke variatie aan dramaopdrachten, dramawerkvormen en voorbeeldlessen. De dramatische werkvormen zijn inhoudelijk uitgediept en richten zich op alle groepen. Daarmee kun je als student en als leerkracht meteen aan de slag in je eigen lespraktijk. Drama in samenhang met andere leergebieden komt uitgebreid aan bod. Dit gebeurt in een theoretisch en praktisch kader. De uitwerkingen daarvan zijn pedagogisch, didactisch en vakinhoudelijk. Dit hoofdstuk sluit aan bij de actuele onderwijstrend van drama als onderzoeksmiddel. Ook dit hoofdstuk wordt geïllustreerd met veel voorbeelden en uitgewerkte voorbeeldlessen.Bij meerdere hoofdstukken is actueel verdiepend en verbredend digitaal materiaal beschikbaar, waaronder een observatieformulier waarmee de student het spelproces en het creatieve proces van leerlingen gestructureerd kan observeren. Het online materiaal is eind januari beschikbaar.Dit handboek is een bron van inspiratie voor de lespraktijk.Spelend leren en ontdekken is hét inspirerende handboek voor pabostudenten, studenten docent theater en leerkrachten in het basisonderwijs voor het geven van dramalessen in het primair onderwijs.Bron: https://shop.acco.be/nl-be/items/9789046907993/Spelend-leren-en-ontdekken


Book
Dag Zomer ! : vakantiedoeboek kleuters : bijna naar het 1ste leerjaar
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789463683067 Year: 2022 Publisher: Antwerpen Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goed voorbereid naar het 1ste leerjaar! Spelen, rekenen, taal en doen 84 kleurrijke & leuke oefen- en doe-blaadjes Opdrachten op maat van kleuters 3de kleuterklas Elke dag veel leerplezier: schrijven, spelen, tellen, kleuren, oefenen …Boordevol cijfer- en letterpuzzels, voorleesverhalen, knutselopdrachten, spelletjes, kleur- en zoekplaten en nog veel meer om zelf te doen Met 24 stickers bij diverse doe-blaadjes

Listing 1 - 10 of 116 << page
of 12
>>
Sort by